Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER HOS VUF I BALANCE

Generelle oplysninger

Vuf i balance
Platanvænget 3
8990 Fårup
CVR nr.: 40601643
Telefon: 26664350
E-mail: vufibalance@gmail.com


BETALING

Vuf i balance modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, kontant ved afhentning samt mobilepay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.


LEVERING

Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 49 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.

Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).

Dine varer kan sendes med PostNord, DAO, Bring eller GLS.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt os venligst.

Ved produkter i eget lager, kan varerne hentes i butikkens åbningstid eller efter aftale. Ved afsendelse vi der gå op til 7 dage før du modtager din pakke.

Ved produkter der ikke er på vores eget lager, kan der forekomme længere leveringstid dog maksimalt 2-3 uger. Leveringstiden afhænger af den enkelte vare/varer og det vil derfor først endeligt kunne siges efter vi har modtaget din bestilling. Dette vil dog være noteret under disse produkter.

Der kan desværre risikeres at et produkt er udsolgt, fx fra en af vores leverandører. Vi fjerner dog disse produkter så snart det opdages. Men ellers får du besked så snart vi har set din bestilling.


Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Vuf i balance vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Maibrith Kaalby Johannesen
Spurvevej 4 
8930 Randers

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.


Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.


Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra dag hvor du modtager ordren

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på vufibalance@gmail.com. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du medsende fakturaen og sende varen til:

Maibrith Kaalby Johannesen
Spurvevej 4
8930 Randers

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, fx fleecelegetøj, liner eller halsbånd

 - Varer, der forringes eller forældes hurtigt

- Ydelser hvor der på forhånd er betalt, hvor ønske om fortrydelsesret udelukkende er grundet kundens ændrede ønsker eller foranstaltninger


Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.


Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du/hunden kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Varen skal returneres uden skidt, hår, hundesavl osv. Prøv derfor kun seler og lign. på hunden indenfor på en ren og tør hund. 
Legetøj må som udgangspunkt ikke prøves af hunden før returnering.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. 


Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig eksklusiv leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.


Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: vufibalance@gmail.com